torsdag, april 21, 2005

Din verklighet

Din verklighet är färgad av alla regnbågens färger.
Min är grå och trist.
Din verklighet är varm och ljus.
Min är kall och mörk.
Din verklighet är falsk.
Min är sann.
Jag är din omvända spegelbild.
Ett annat ansikte av dig.
Ett ansikte du inte visar för någon men alltid ser då du tittar i spegeln.
Jag finns där under ytan, under din hud.
Alltid med, alltid i utkanten av ditt sinne.
Du försöker döda mig med ord och falska leenden men jag ser igenom alla dina undanflykter, ursäkter och dina falska leenden.
Du vet precis som jag att den bur du byggt för mig så att ingen ser mig inte skyddar dig.
Jag föraktar ditt sätt att låta folk trampa på dig.
Du är svag där jag är stark, men samtidigt är du starkare än mig.
Men jag dödar de sista resterna av självförtroende du har kvar, snart har jag och världen runtomkring dig haft sönder dig och du bara ler och tar emot slagen omgivningen ger dig.
Du försöker försäkra dig själv om ditt eget värde även om du inte tror på dig själv och din mur får ännu ett hål där mitt mörker kan sippra ut igenom och färga din fasad.
Snart kommer min bur att vittra bort och jag får kontroll och min verklighet blir din och då är det du som får sitta i en bur i mitt inre.
Men fram till dess kommer jag sitta i min bur och slå ner på din självkänsla och uppmuntra din osäkerhet över vem du verkligen är.